Talking as Fast as I Can: From Gilmore Girls to Gilmore Girls, and Everything in Between; Lauren Graham

Dzisiaj będzie krótki wpis o dość cienkiej książce o bardzo długim tytule: Talking as Fast as I Can: From Gilmore Girls to Gilmore Girls, and Everything in Between autorstwa Lauren Graham, wydanej w listopadzie 2016 roku nakładem wydawnictwa Ballantine Books. Całość przeczytałam lecąc do i wracając z Anglii (no ok, jeszcze jadąc na lotnisko i czekając na lot). 51JqQOlLTjL._SX329_BO1,204,203,200_

Lauren Graham to aktorka znana głównie z ról w dwóch serialach: Gilmore Girls i Parenthood. Tego drugiego nie widziałam, ale Gilmore Girls to coś co w pewnym sensie ukształtowało mnie jako mnie. Zafascynowana oglądałam to będąc jeszcze nastolatką (mniej więcej w wieku Rory). W zeszłym roku zaczęłam przypominać sobie cały serial od początku (niedawno skończyłam trzeci sezon). Jak wszyscy pewnie wiecie dopiero jakiś czas temu Netflix dogadał się z Warner Bros. i powstały cztery dodatkowe filmy-odcinki gdzie po latach ponownie spotykamy bohaterów (ale jak już mówiłam, dopiero co skończyłam trzeci sezon, więc A Year in Life czeka w ogonku bardzo długiej kolejki). W związku ze wznowieniem produkcji ruszyła też cała machina marketingowa. I tak powstała książka z zabawnymi wspomnieniami Lauren.

Opisuje w niej pokrótce swoje dzieciństwo, okres dorastania i początki kariery wraz ze szkołą aktorską. Później streszcza pracę nad poszczególnymi sezonami Gilmore Girls jak je pamięta i o swoim życiu po zakończeniu produkcji. Dla wielu fanów serialu niewiele będzie tu wiadomości nowych oprócz prywatnych przeżyć autorki. Na koniec dostajemy parę wypisów z pamiętnika z kręcenia filmów dla Netflix’a. Dla mnie najciekawsze były te fragmenty, w których opisana jest od środka cała machina show-biznesu seriali.

Przyjemna i szybka lektura, idealna właśnie na podróż, wyraźnie skierowana do fanów Gilmore Girls. Wszystko opisane z dużą dawką humoru; można by się zastanowić po co tak właściwie ta książka została wydana i co autorka chciała nam przekazać, ale po co? Ja tam dobrze się bawiłam czytając. Na goodreads.com można ją znaleźć np. na listach Funny Girls Memoirs i Funny Women Memoirs, gdzie w obu kategoriach ta cienka pozycja wpasowuje się idealnie.

2 thoughts on “Talking as Fast as I Can: From Gilmore Girls to Gilmore Girls, and Everything in Between; Lauren Graham

Skomentuj

