Reema Lagoo: Bollywood mum

Pisałam Wam kiedyś o wspaniałej hiszpańskiej aktorce drugoplanowej Chus Lampreave i o bardzo ciekawym pisarzu i scenarzyście Rafaelu Azconie. Choć plany były, aby zrobić więcej tego typu wpisów, jakoś nie wyszło. Za mało jeszcze widziałam tych starszych produkcji hiszpańskich, żeby móc o nich swobodnie mówić.

Wspominam o tych planach, bo ten wpis będzze podobny, jednak przeniesiemy się do Indii, konkretnie do najsłynniejszej krainy marzeń: Bollywood, żeby pomówić o postaciach matek (w końcu dzień matki tuż-tuż). Bs4bP-SIUAAdhYE

Kiedy myślę o Bollywood i o postaciach matek od razu przychodzą mi na myśl dwie aktorki (powinny co najmniej trzy, ale dopiero od niedawna nadrabiam zaległości w kinematografii indyjskiej). Kogo mam na myśli? Pierwszą indyjską mamę jaką zobaczyłam na ekranie Jayę Bhaduri i niedawno zmarłą Reemę Lagoo. I to o niej chciałabym dzisiaj napisać, choć nie widziałam wielu z jej najważniejszych ról (tutaj możecie o nich przeczytać trochę więcej).

Nie raz grała matkę bohaterów w których wcielali się Salman Khan (tak, dla tego nie widziałam tylu jej ważnych filmów, aktor zupełnie do mnie nie przemawia) i Shah Rukh Khan. Z tym drugim mogliśmy ją zobaczyć w takich hitach kasowych jak Kuch Kuch Hota Hai (Coś się dzieje, grała matkę bohaterki Kajol) i Kal Ho Naa Ho (Gdyby jutro nie było, grała matkę chorego i umierającego SRK). W tytułach macie linki do poszczególnych scen z aktorką. Oprócz tego współpracowała np. z Govnidą w filmie Jis Desh Mein Ganga Rehta Hai (i znów w tytule link do fragmentu jej sceny).

reema-lagoo-dead-759.jpeg

Największe hity filmowe w jakich grała z Salmanem to Hum Aapke Hain KounMaine Pyar Kiya. To właśnie z tym aktorem jest najbardziej kojarzona. W ogóle praktycznie od początku kariery zdobyła sławę właśnie dzięki rolom kochających matek. I właśnie za te role widzowie ją pokochali.

Po za granicami kraju największą popularność zdobyła pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku nowego milenium, ale nie przestała grać aż do 2015 roku. Jeśli ją znacie i lubicie tak jak ja, to może to dobry moment żeby sobie odświeżyć filmografię aktorki, a jeśli jeszcze jej nie kojarzycie to złapcie za jeden z wymienionych tu tytułów (pamiętając tylko, że Bollywood tamtego okresu był trochę inny niż Bollywood ostatnich paru lat).  Ku pamięci tej jakże charakterystycznej aktorki.

pk1_1495085828_725x725

Skomentuj

