Currently Reading

Spóźniony wpis majowy.

IMG_20160603_123616[1]

Zamiast currently reading powinno się to nazywać podsumowaniem miesiąca, bo większość książek na samej liście się nie zmienia.

To co udało mi się w tym miesiącu przeczytać to… The Big Short, Michael Lewisa, które zafascynowało mnie światem finansjery i giełdy. Nie sądziłam, że trudno mi się będzie oderwać od książki ekonomicznej o kryzysie jaki nastąpił w roku 2008, a dokładniej o jego przyczynach. Teraz zastanawiam się czy sięgnąć po następną książkę tego autora czy zmierzyć się z tak zachwalanym Freakonomics.

Drugim tytułem przeczytanym jest opowiadanie zamieszczone w internecie przez amerykańską pisarkę Michelle Richmond: The Last Taco Truck in Silicon Valley. Świetnie napisany kawałek prozy, śmiejący się z marketingu, promocji i oryginalności. I ze współczesnego społeczeństwa. Jak rozreklamować furgonetkę z taco? Dowiecie się właśnie z tego krótkiego tekstu.

Przyznam się Wam, że maj uciekł mi jakoś przez palce, ledwie się zaczął i już skończył. Ostatnio spędzam sporo czasu w domu na czytaniu komiksów i artykułów prasowych, stąd może mniej czasu na książki, ale po tegorocznym dniu dziecka mam już nowe pozycje do ogarnięcia, więc pewnie postaram się nadgonić z lekturami w tym miesiącu (zwłaszcza, że jedna z nich ma ponad 800 stron).

  1. Trumbo by Bruce Cook Dlaczego kupiłam Trumbo? Nie widziałam jeszcze filmu, z filmografii scenarzysty widziałam z jeden film, a mimo to impulsywnie zakupiłam i tą pozycję oprócz The Big Short. I przyznam szczerze, że lektura jest bardzo wciągająca, bo pokazuje Amerykę, a zwłaszcza Hollywood od zupełnie innej strony. I przecież nie tylko o Trumbo pisze, przewija się mnóstwo mniej lub bardziej znanych postaci. Dodatkowo wszystko podane w przystępny i ciekawy sposób: Bruce Cook był dziennikarzem i autorem powieści historycznych. Jego opowieść wydaje się momentami do bólu szczera i szokująca. 
  2. Little Women & Good Wives by Louisa May Alcott 
  3. Świat Zofii by Jostein Gaarder  
  4. Mity, rytuały i polityka Inków by Jan Szeminski i Mariusz Ziółkowski
  5. London: The Novel by Edward Rutherfurd 
  6. India After Gandhi: The History of the World’s Largest Democracy by Ramachandra Guha

Hm, jakoś tak sporo pozycji anglo-języcznych i mało czegokolwiek innego. I na dodatek wszelkie prognozy pokazują, że trend ten się utrzyma jeszcze przez jakiś czas. Ostatnio znalazłam ciekawe pozycje japońskie, które idealnie wpisałyby się w mój obecny obszar zainteresowań (thriller ekonomiczny), ale niestety jedyne tłumaczenie jakie znalazłam było francuskie. Jeśli ktoś czuje się na siłach, rozejrzyjcie się za książkami Juna Ikeido. A jak nie, to zawsze zostają nam dramy nakręcone na podstawie jego powieści (Hanzawa Naoki czy Shitamachi Rocket).

IMG_20160603_123926[1].jpg

Skomentuj

