Currently Reading…

Czytam głównie w komunikacji miejskiej, w której spędzam stanowczo za dużo czasu. Lista lektur jest dość długa i z tego też powodu rzadko podlega większym zmianom.

Real-world problems…

Jeśli można powiedzieć o jakimś planie, czy założeniu, to dotyczy ono języka w jakim książka została napisana/opublikowana. Staram się mieć zawsze coś po angielsku, hiszpańsku (żeby być w miarę na bieżąco z językiem)  i portugalsku (co by nie zapomnieć) pod ręką. Najwięcej zaczętych (i przeczytanych) książek mam po angielsku jednak. Jakoś tak wyszło.

  1. Świat Zofii by Jostein Gaarder to książka, która pobędzie na tej liście jeszcze przez parę tygodni, bo czytam ją razem z kimś na głos. Jak na razie bardzo ciekawe doświadczenie i niesamowita książka.
  2. A Rainha Ginga. E de como os africanos inventaram o mundo by José Eduardo Agualusa to pozycja, którą prawie już kończę od dwóch tygodni albo i dłużej. Wkrótce napiszę o niej oddzielny post, bo w końcu nie co dzień trafia mi w ręce proza z Angoli. 
  3. Mindset: The New Psychology of Success by Carol S. Dweck to książka typu pozytywne pranie mózgu, o której usłyszałam na jednym ze szkoleń. Zostało mi już w sumie nie tak dużo, teraz czytam już ostatnią część, odpowiednik warsztatów. Dobre, jeśli ktoś szuka motywacji do działania.
  4. India After Gandhi by Ramachandra Guha, książka historyczna, na tyle opasła, że jeszcze dużo wody upłynie zanim ją skończę.
  5. El misterio de la cripta embrujada by Eduardo Mendoza, zaczęłam jakiś czas temu, ale przerwałam ze względu na Antigua vida mía, Marceli Serrano, o której niedługo wrzucę oddzielny post. Nie wiele jeszcze o niej mogę powiedzieć, oprócz tego, że to Mendoza, więc spodziewam się dobrej rozrywki na jesienne wieczory. 
  6. Atonement by Ian McEwan to książka która mnie zauroczyła, jednak ciężko iść mi naprzód. Za bardzo się przejmuję bohaterami. Coś jednak czuję, że w końcu nadszedł czas by do niej wrócić.
  7. A Study in Scarlet & The Sign of the Four by Arthur Conan Doyle jakoś utknęłam i nie za bardzo mam ochotę wracać, ale na pewno dam mu jeszcze szansę. 
  8. Little Women & Good Wives by Louisa May Alcott też utknęłam. Tak jak zawsze zachwycałam się filmem, tak tu przeszkadza mi moralizatorski ton każdego rozdziału. Ale jeszcze się nie poddałam. 

I to tyle. Do niedawna pozycji było 10, ale dopiero co skończyłam wspomniane już Antigua vida mía Marceli Serrano i Chrestomatię opowiadań japońskich, o których już częściowo pisałam.  Jest jeszcze całe mnóstwo innych zaczętych książek, o części pewnie już nawet zapomniałam, ale te nijak nie podlegają już pod kategorię currently reading.

Następny taki wpis planuję na grudzień, akurat jakoś w okolicy świąt. Sama jestem ciekawa o ile zmieni się ta lista, ale podejrzewam, że nie wiele. Wpisy o książkach są już gotowe, czekają na edycję, więc coś powinno się pojawić na bliżej nie określonych dniach.

One thought on “Currently Reading…

Skomentuj

